Egobilder

Förra fredagen hade vi eftermiddagslektion igen, något som vi inte har haft på länge. Gick trots det bara upp en timma senare än vanligt, lyxade till det med pannkakor till frukost – pannkakor som jag nu har nutella på – och insåg sedan att jag hade tid över. Det där med att ha tid över, är något som ofta inte existerar i mitt liv. Framförallt inte på morgnar, då jag ofta sover för länge och måste slänga på mig kläder och i mig frukost. Så vad gjorde jag? Jag bestämde mig till en början för att för en gångs skull lägga lite extratid på mitt utseende. Halvklar inser jag att ljuset från mitt fönster är helt underbart och att jag har en vit vägg precis samt ett stativ som ligger i sin väska och väntar på att användas. Så spontant får jag för mig att faktiskt prova en egofotografering, något jag väldigt sällan gör.

Resultatet då? Jag är riktigt nöjd! Men framförallt är jag motiverad till mer fotograferingar och att verkligen bli bra på porträtt!

706 705

2 tankar om “Egobilder

Lämna en kommentar