Badminton

Jag har verkligen längtat efter att träna regelbundet i någon sport där man inte tänker på att man tränar för att man har ett annat mål. Exempelvis bollsporter, där man ofta har målet att göra poäng. Exempelvis inte jogging och gym, där det är fruktansvärt jobbigt och långtråkigt. 

Jag tänkte börja något i Düsseldorf, men det blev aldrig av. Nu har IBM grupptillfällen i badminton för alla anställda och det tänker jag ta vara på. Så på fredag kommer jag, för första gången på länge, svettas tillsammans med andra och ha riktigt kul! Om jag kommer ordentligt in i träningstänket kanske jag lägger till innebandy. Är så taggad!

Kommentera

