Uppsala

Gårdagen spenderades med att strosa omkring i Uppsala och träffa en otroligt efterlängtad Elin! Jag har inte sett henne sedan hon flyttade hem från Düsseldorf i slutet av augusti men hoppas att det blir många fler träffar i vår.

Detta var första gången jag var i Uppsala och tyvärr måste jag säga att jag blev lite besviken på staden. Hade tänkt mig den som riktigt gammal och mysig och kanske min framtida studentstad. Istället kändes den väldigt… tråkig? I princip bara en gata var fin och jag kan verkligen inte se mig själv där. Saknade även havskänslan som både Göteborg och Stockholm har och som jag har lärt mig värdera otroligt högt. Det finns inget bättre än att strosa vid havet, inget alls.
984

Den mysigaste gatan i Uppsala, som för tankarna till Gamla Stan i centrum. Alla här uppe är så emot att jag säger Stockholm Centrum, men jag tycker att det är så smidigt att säga det!983

Min fina och alltid så glada Elin.
982Uppsalas (dom?)kyrka. Vi lyckades ju såklart pricka in en upptagen tid att vilja besöka den så vi fick inte komma in, men en annan gång.

En tanke på “Uppsala

  1. Nej. Alltså, nej. Du KAN INTE säga ”Stockholm Centrum”. INGEN förstår vad du menar. Det finns typ 70 olika centra i och omkring Stockholm.

    ALLA utanför Stockholms län förstår vad jag menar.

Lämna en kommentar