Skeppsholmen

Allting blir så mycket roligare när man är två! I söndags var jag med Louise, en av mina tekniksprångskollegor, på Skeppsholmen och fotade. En ny del av Stockholm upptäcktes och lägger därför detta till min kategori Stockholmsutmaningen. En utmaning jag gett mig själv för att upptäcka så mycket som möjligt av Stockholm under min vår här.

Hursomhelst, jag har nu insett hur fantastiskt fint Stockholm är. Innan jag flyttade hit kunde jag verkligen inte förstå hur det var betraktat som en fin stad, jag såg bara Stockholm som ett människotätt turistställe där man ständigt behövde navigera mellan mer eller mindre kända ställen och gator. Nu hör jag till de som sjunger ”Stockholm i mitt hjärta” och förundrat ser alla fina byggnader. Och att vara vid vatten, det är det bästa av allt.

Dagen avslutades med middag och plumpkväll tillsammans med Louise och grannarna. En underbar söndag kort och gott. Trots förlusten i Hockey.

981

Precis innan vi går in på Skeppsholmen, tror jag. Så härligt med vatten, trots att det blåste kallt på en annars väldigt varm dag. Årets varmaste till och med tror jag. 981

Fina Louise som förgyller praktiken på IBM och mitt liv här i Stockholm. Så glad att vi träffades!979

978Man vet inte vart man ska kolla, det finns fina byggnader överallt. Till höger ser ni sidan av slottet. Kan ni tänka er? Jag bor här. Eller nästan iallafall, tillräckligt nära för att bara åka in när jag känner för det. 

 

Kommentera

