Kungsträdgården blommar – Dag 1 – Del 3

Från Kungsträdgården gick vi vidare mot Slussen. Det var Malena och Peeter som hade planerat och viskat om något de skulle visa mig. Det är härligt att traska omkring på kullerstenar med vattnet så nära inpå i ett soligt Stockholm, även om jag just denna dag fick en otrolig hemlängtan. Hursomhelst så blev jag väldigt förvånad när de helt plötsligt stannade och sa att vi skulle på djurgårdsfärjan. Jag älskar att åka på vattnet! Väl framme på Djurgården åt vi mjukglass, gick i labyrint och såg på barn vid en lekplats.

Dagen fortsatte hemma hos oss, där vi även fick sällskap av Emma och Cecilia som var med i Ddorf. Vi lagade tacos och spelade kort. En trevlig dag, som för mig tyvärr saboterades av hemlängtan. Hoppas på att det kommer en till.
927

Påväg mot Slussen. Någon dag ska jag sätta mig här med datorn, en smoothie och bara skriva. Det kommer också att bli en bra dag.926

David, Malena och Peeter. 925

Bild tagen från färjan. Här har vi precis rundat Skeppsholmen, udden där jag och Louise var och fotade för väldigt länge sedan.
924

Malena.
923Mjukglass precis utanför Grönan.

Kommentera

