Do You Want It All?

Lyssnar på Do You Want It All av Two Door Cinema Club, och försöker besvara frågan de ställer.

Den senaste tiden har jag befunnit mig i en bergochdalbana, några stunder entusiastisk till alla resor jag ska göra, drömmar jag har, fotande, skrivande, påverkande, politiskt engagemang, lärande, lägenhet och plugg till hösten. Skrattandes, pratandes, fylld av energi. Jag vill göra precis allt och göra det sjukt bra. Andra stunder vill jag inget hellre än att bara ligga i sängen och vara tyst. Har ingen ork och blir inte ens gladare av att jag inom en vecka befinner mig i Barcelona. Istället är jag lättretad, less, bitter och blir trött bara jag tänker på minsta ansträngning. Avskyr i de stunderna att jag har bokat upp hela sommaren och önskar att jag istället hade kunnat ta två eller tre månader hemma i Hjo utan att göra något alls. Då säger jag inget när jag umgås med andra och säger nej till aktiviteter som den pigga jag skulle hoppa jämfota för att få vara med på.

Just nu befinner jag mig i något mellanstadium. Vill göra så mycket, men vet inte riktigt vart jag ska börja. Skakar nästan i kroppen men tror nog att det beror på aningen för många koppar chocoffee idag. Är otroligt trött, samtidigt som jag har överenergi och ambition att sätta igång för fullt. Behöver jag säga att det blir en konflikt i min kropp?

Men jag vill ha allt. Helt klart.

Kommentera

