Finbesök

Efter en vecka i Barcelona har jag återigen tid för mina bilder och min blogg, inlägg från Barcelona kommer också så småningom.

I slutet av April fick jag besök av underbara Emma. Under tiden hon var här hann vi med grillkväll med mina stockholmsvänner, promenad i gamla stan, åkande på Djurgårdsfärjan och softande i jacuzzin med drinkar och Lana Del Rey i högtalarna. Tyvärr blev Emma sjuk i slutet så vi hann inte med allt jag velat visa henne. Som tur är har vi tid på oss i sommar, så känner ingen panik för det.

911

Emma i Gamla Stan909

Lunch åt vi på Coffeehouse by George, kan verkligen rekommendera det! Trots att det var en kedja och inget lokalt som jag annars helst äter på, så var maten riktigt fräsch och god! Även personalen var trevlig och kaffe och te ingick. Så värt. Bilden till vänster är från en gränd i Gamla Stan. Har verkligen spenderat för lite av min tid i Stockholm där och skulle jag åka dit nu skulle jag väl få trängas med alla turister, tyvärr. 908Jag valde kycklingspett med bulgur, hummus, någon vit sås och sallad. Skulle kunna hylla den rätten i flera rader här men skippar det idag.

Kommentera

